Keputusan Penggunaan Layanan GoFood Selama Masa Pandemi Covid-19

Authors

  • Muhammad Muiz Ikram UPN Veteran Jakarta

DOI:

https://doi.org/10.37641/jimkes.v9i2.467

Abstract

Abstract

This research is a quantitative study of the most popular food delivery service in Indonesia, GoFood. The objective of this research is to prove whether the Purchasing Decision on GoFood services is influenced by the variables of Lifestyle, Service Quality, and Promotion. The population drawn from the research object was GoFood consumers who used services during the Covid-19 Pandemic. The number of samples in this study were 100 respondents. The author uses descriptive analysis and inferential analysis with the PLS analysis test tool. The output obtained in this study shows that the Lifestyle and Service Quality variables have a positive-significant influence on the Purchasing Decision variable. For the promotion variable, the purchasing decision is not influenced by the promotional variables in a positive-significant manner.

Keywords: Lifestyle; Quality of Service; Promotion; and Purchasing Decision

 

Abstrak

JIMKES

 

Jurnal Ilmiah Manajemen

Kesatuan

Vol. 1 No. 1, 2013

pp. 93-112

STIE Kesatuan

ISSN 2337 – 7860

 

 

Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dari suatu layanan pesan antar makanan terpopuler di Indonesia yaitu GoFood. Objektif yang ingin dicapai pada penelitian ini adalah untuk membuktikan apakah Keputusan Pembelian pada layanan GoFood dipengaruhi dengan variabel Gaya Hidup, Kualitas Layanan, dan Promosi. Populasi yang diambil dari objek penelitian merupakan konsumen GoFood yang menggunakan layanan selama masa Pandemi Covid-19. Jumlah sampel pada penelitian ini adalah 100 responden. Penulis menggunakan analisis deskriptif dan analisis inferensial dengan alat uji analisis PLS. Keluaran yang didapatkan pada penelitian ini menunjukan variabel Gaya Hidup dan Kualitas Layanan memiliki pengaruh positif-signifikan terhadap variabel Keputusan Pembelian. Untuk variabel promosi, Keputusan Pembelian tidak dipengaruhi oleh varibel promosi secara positif-signifikan.

Kata kunci: Gaya Hidup; Kualitas Layanan; Promosi; dan Keputusan Pembelian.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2021-07-04

How to Cite

Ikram, M. M. (2021). Keputusan Penggunaan Layanan GoFood Selama Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Manajemen Kesatuan, 9(2), 71–80. https://doi.org/10.37641/jimkes.v9i2.467